Wie zijn wij


Maatwerk
Elke leerling bij ons op school werkt op zijn of haar eigen niveau. Na de intake start elke leerling in een leerlijn dat past bij de leeftijd en schoolhistorie. Elke middag kijkt de leerkracht het gemaakte werk van de leerling na en besluit of het werk in orde is of aangepast dient te worden. Kan de leerling meer werk aan, kan de leerling moeilijkere opdrachten maken of gaan we juist te snel?

Veiligheid
Veilig voelen staat voorop in ons onderwijs. Een leerling moet zich eerst veilig voelen voordat de leerling tot leren komt. Dit doen wij door oprecht interesse te tonen in de leerling. We nemen de tijd en de rust om de leerling te leren kennen. Daarnaast geven we leerling ruimte om te wennen bij ons op school en de ruimte om zichzelf te zijn. Doordat de dagen bij ons op school een duidelijke structuur kennen, zijn de dagen voorspelbaar.

Groei
Nadat de leerling zich veilig voelt bij ons op school en tot leren toekomt, komt er ook ruimte vrij voor de persoonlijke groei. Kwaliteiten, persoonlijke interesses en talenten komen tot uiting. Hier geeft de leerkracht in de klas aandacht aan, maar op school organiseren we ook technieklessen en talentenshows.

Flexibiliteit
Leerlingen die bij ons langskomen voor een intake, gepland en ongepland, kunnen altijd dezelfde week bij ons starten. Ontwikkelingen in de wereld hebben invloed op onze toestroom van leerlingen. We weten nooit precies hoeveel leerlingen er de komende periode bij ons op school starten. Deze onvoorspelbare toestroom maakt ons werk dynamisch en vraagt flexibiliteit van het team.

Diversiteit
Leerlingen starten van over de hele wereld bij ons op school. Wij zien deze diversiteit als een verrijking. Onze leerlingen leren omgaan met wat eigen is en wat anders is, met wat verbindt en wat onderscheidt. Wij zijn van mening dat het omarmen van diversiteit het welzijn en de prestaties van de leerlingen versterkt.

Samen
Als team zijn wij ons heel bewust van onze bijzondere populatie. Wij zijn de eerste veilige haven voor onze leerlingen en kunnen voor hen echt het verschil maken. We werken allemaal op de ITK met dezelfde passie. Dit zorgt ervoor dat wij als team trots zijn op hoe wij elke dag opnieuw, met elkaar, vormgeven aan ons onderwijs. Ook naar onze leerlingen toe laten we zien hoe mooi het is om samen te zijn, ieder met zijn of haar eigen verhaal. Onze leerlingen hebben allemaal gemeen dat ze de Nederlandse taal nog moeten leren. Deze gemeenschappelijke deler, verbindt hen.