Wie zijn wij


Maatwerk
Elke leerling bij ons op school werkt op eigen niveau. Na de intake start de leerling in een leerlijn passend bij de leeftijd, taalverwantschap van de moedertaal en onderwijshistorie. Dagelijks wordt het werk van de leerling door de leerkracht  nagekeken en wordt bekeken of het werk aangepast kan worden. Kan de leerling meer werk aan, kan de leerling moeilijkere opdrachten maken of gaan we juist te snel?

Veiligheid
Veilig voelen staat voorop in onze school. Een leerling moet zich eerst veilig voelen voordat het tot leren komt. Dit doen wij door oprecht interesse te tonen in de leerling. We nemen de tijd en de rust om de leerling te leren kennen. Daarnaast geven we leerling ruimte om te wennen bij ons op school en de ruimte om zichzelf te zijn. Doordat de dagen bij ons op school een duidelijke structuur kennen, zijn de dagen voorspelbaar.

Groei
Nadat de leerling zich veilig voelt bij ons op school en tot leren komt, komt er ook ruimte vrij voor de persoonlijke groei. We stimuleren kwaliteiten, persoonlijke interesses en talenten van de leerlingen. Hier geeft de leerkracht in de klas aandacht aan, maar ook schoolbreed organiseren we verschillende activiteiten, zoals creatieve lessen en een workshopdag.

Flexibiliteit
Ontwikkelingen in de wereld hebben invloed op onze toestroom van leerlingen. We weten nooit precies hoeveel leerlingen er de komende periode bij ons op school starten. Deze onvoorspelbare toestroom maakt ons werk dynamisch en vraagt flexibiliteit van het team.

Diversiteit
Leerlingen van over de hele wereld starten bij ons op school. Wij zien deze diversiteit als een verrijking. Onze leerlingen leren omgaan met wat eigen is en wat anders is, met wat verbindt en wat onderscheidt. Wij zijn van mening dat het omarmen van diversiteit het welzijn en de prestaties van de leerlingen ten goede komt.

Samen
Als team zijn wij ons heel bewust van de diversiteit van onze leerlingen. Bij ons zijn alle leerlingen gelijkwaardig. Wij zijn de eerste veilige haven voor onze leerlingen in Nederland. We werken allemaal op de ITK met passie. Dit zorgt ervoor dat wij als team trots zijn op hoe wij elke dag opnieuw, met elkaar, ons onderwijs vormgeven. We werken, oefenen en leren samen, ieder met een eigen verhaal. Onze leerlingen hebben allemaal gemeen dat ze de Nederlandse taal nog moeten leren. Deze gemeenschappelijke deler, verbindt hen.